Opiniile, sugestiile, propunerile le aştept la valentyn26@gmail.com

Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 31 iulie 2010

"Timpul" care nu ajunge niciodată la timp

În postarea anterioară am scris că m-am retras puţin la ţară pentru a mă desprinde de evenimentele politice şi în general de tot ce se întâmplă pe meleagurile noastre mioritice, dar nu a fost să fie chiar aşa. Nu este în firea mea să stau prea mult departe de evenimentele ce au loc în ţară şi nu mă poate trece o zi fără să fiu la curent cu ultimele ştiri.

Dar cum în majoritatea satelor de la noi este "întuneric" şi la propriu şi la figurat, îmi era foarte greu să fiu la curent cu evenimentele din ţară. Vreau să vă spun că acum îi dau încă odată dreptate Prim-ministrului Vlad Filat, care s-a plâns de incomodităţile create de operatorii noştri de telefonie mobilă, având şi eu mari probleme cu conexiunea la internet, serviciu prestat de operatorii noştri înghiţitori de bani, fără să ne ofere şi servicii pe măsură. Încercând să accesez propriul blog trebuia să aştept vreo 2-3 minute pentru a se deschide. Nu mai vorbesc de alte site-uri mai mari ca volum de informaţie.

Îmi rămăsese Mesagerul, căci pompoasele televiziuni de ştiri "Prima televiziune de ştiri din Moldova" şi "Moldova, acum ai televiziune", de fapt sunt nişte televiziuni locale (cu acoperire în Chişinău), în cela mai bun caz şi în unele oraşe mai mari. Eu le-aş numi în cel mai fericit caz "Prima televiziune din localităţile cu cablu" şi "Veniţi la Chişinău pentru a avea televiziune". Dar să revenim la bătrânul nostru Mesager, care acum, când, prin Dealul Schinoasei s-au mai aranjat lucrurile şi am scăpat de spălarea de creer comunistă, deja Moldova 1 nu ştiu de ce are tendinţe de a nu se mai vedea aşa de bine ca pâna acum un an de zile.

Astfel, singura scăpare îmi rămăsese ziarul Timpul la care rudele mele sunt abonate şi pe care, cu regret niciodată nu-l primesc la timp. Ediţia de vineri nici acum când aştern aceste rânduri încă nu a fost adus de poştaş. Dar m-au liniştit ai mei, zicându-mi să aştept ziarul abia mâine spre seară, sau chiar luni.

Acum stau şi mă gândesc şi nu pot să-mi dau seama cine e de vină. Cei de la Timpul, care nu au grijă ca ziarul lor, pentru care oamenii plătesc abonament, să ajungă la timp, sau poştăriţa o fi uitat să mai aducă ziarul, asta devenind deja obişnuinţă. Oricare ar fi motivul, îi rog pe stimabilii noştri Tănase, Stefârţă, Cheianu şi ceilalţi responsabili să mişte puţin corpurile lor obişnuite cu fotoliile de ziarişti şi să vadă care e cauza pentru care cetăţenii noştri din Redi-Cereşnăveţ din Soroca, nu au posibilitatea niciodată de a-şi citi ziarul Timpul la timp. Ei respectă acest ziar şi editorialiştii acestui ziar, dar pretind şi ei puţin respect din partea lor.

P.S. Să nu uite stimabilii noştri că în condiţiile în care ţăranul nostru are acces doar la Nit, Euro tv sau Prime, un ziar bineintenţionat precum e Timpul, este aproape asemeni aerului respirat.

10 comentarii:

  1. Situaţia este exact aşa cum ai descris-o, Valentine. Nu numai la Redi-Cereşnăveţ din Soroca e aşa, dar în multe-multe alte părţi. Din fericire, în satul de pe Prut în care mă aflu acum nu există probleme de acoperire, astfel încât pot naviga cu uşurinţă pe net, ba chiar la viteză 3G, ca în Bălţi sau Chişinău.

    RăspundețiȘtergere
  2. Zici că eşti prin zona Prutului? Probabil că operatori noştri se rup în o mie pentru a asigura servicii de inalta calitate, tinând cont de faptul că pe acolo se găsesc oficialitatile de vârf ale statului. Si inca o mustruluiala publica din partea acestora nu le-ar cădea deloc bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt mai la nord de satele afectate de inundaţii. Până mai ieri şi în Lunca Prutului de la Glodeni erau mari probleme de acoperire la Internet Acum, pe care îl porecleam Internet Niciodată.
    Acum văd că e ok, pot lucra pe net chiar şi din... Pădurea Domnească. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Din păcate cunosc mulți care au în grilă TVR 1, TVR 3 și nu le vizionează. Mulți din ei având nume românești. Nu-nțeleg cum te poți atașa în asemnea hal față de Moldova 1. Pe blogul ASP Radu al Românei am citit o scrisoare trimisă AS de către o femeie din Chișinău care povestea că-n noaptea de rev', fiul ei împreună cu alți tineri toți cu nume românești au urmărit cu sufletul la gură mesajul de Anul Nou al nebunului de Medvedev. Păi eu nici înainte de 1989 nci acum n-am umrărit mesajele de Anul Nou al președinților. Ar fi fost culmea să-l vizionez pe cel al președintelui Ungariei. Să sperăm-ntr-o schimbare

    RăspundețiȘtergere
  5. Din cauza acestora avem noi majoritatea de suferit. Sunt bolnavi după Rusia şi conducatorii acestora. au uitat să-ti spuna ca ei sarbatoresc revelionul la ora 23.00, odata cu rusii.
    Cât tine de Moldova 1, acum mai merită de privit, nu mai este bataia de joc de acum un an.

    RăspundețiȘtergere
  6. Valentyn
    Nu recepționez Moldova 1 aici. Aș fi fost curios de politica redacțională actuală.
    Nu demult mi-a scris aneta un comentariu interesant vis-a-vis de cărțile existente-n capitală (comentaruil aneta aneta 1 august 2010 18:12) din materialul meu: http://napobloghia.wordpress.com/2010/06/16/cartea-ta-lumina-in-basarabia/

    RăspundețiȘtergere
  7. M-am expus la tema respectivă la materialul tău. În privinţa politicii redacţionale de la M1, lasă mult de dorit, emisiuni ce amintesc încă de perioada sovietică. Este bine totuşi că s-a terminat cu spălarea creerului practicată de comunisti si cu dezinformarea. Chiar putem spune că e mult mai echidistantă în stirile M1 decât Publika, nemaivorbind de Nit si altele.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am văzut, mersi. Ești binevenit oricând
    Deci echidistanța se simte-n știrile Moldovei 1?

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, usor, usor incep si ei sa facă cunoştinţă cu acest termen.

    RăspundețiȘtergere
  10. Da este aceasta problema in satele noastre, dar, tine de Posta Moldovei si nu de Timpul. Cei de la Timpul predau la timp ziarele, pentru a fi expediate cititorilor. Dar, Posta Moldovei nu indeplineste obligatiunile asumate prin contract. Cei de la Timpul, lupta pentru rezolvarea acestei probleme, insa e o lupta cu morile de vint. Un postas are un salariu de vreo 500 de lei, la tara, si el pentru acesti bani trebuie sa cutreere deseori satul, e cam obositor si ne motivant, insa, asta e problema Postei Moldova, care isi asuma obligatia de a livra ziarul pina la sfirsitul zilei de lucru in ziua in care a aparut editia, si toti abonatii Timpului sunt in drept sa ceara respectarea dreptului lor de a primi ziarul la timp, deci, primul la care trebuie adresat, e postasul, daca nu se rezolva va adresati la seful oficiului, si daca oricum nu se rezolva, ne sunati pe noi, cei de la Timpul pe tel (022) 22-57-67 responsabil este Alexandru Josan, care o sa clarifice orice plingere de acest gen.

    Mereu aproape de cititorii nostri.

    RăspundețiȘtergere