Opiniile, sugestiile, propunerile le aştept la valentyn26@gmail.com

Faceți căutări pe acest blog

vineri, 27 ianuarie 2012

Despre cum vom circula fără vize la Paştele cailor sau cum îşi fac treaba cei de la ANPC

Am scris pe acest blog de mai multe ori despre cum îşi fac treaba cei de la Autoritatea Naţională Pentru Cetăţenie (în continuare ANPC). Scriu despre aceste lucruri deoarece mă dezgustă comportamentul celor de la ANPC faţă de oamenii sărmani care fac tot posibilul pentru a aduna sutele de euro necesari pentru redobândirea unui drept care le aparţine pe deplin şi pentru care sunt nevoiţi să depună eforturi supraomeneşti pentru al recăpăta, în speranţa că voi mişca câtuşi de puţin lucrurile spre bine.

Trecând cu privirea pe site-ul acestei instituţii, am constatat faptul că angajaţii ANPC-ului îşi continuă batjocura la adresa noastră şi că analizează dosarele şi oferă cetăţenii în funcţie de orice criteriu, numai nu conducându-se după pomposul lor slogan Profesionalism, Eficienţă, Transparenţă. În continuare, deşi sunt persoane care au dosare cu numărul de ordine până în 5000, ANPC-ul oferă cetăţenie celor cu numere de ordinul zecilor de mii. Dacă până acum se limitau în a se arunca până pe la numărul 40 000, astăzi mi-au atras atenţia două dosare, unul cu numărul 79 991 şi 80 130 (vedeţi la numerele 180 şi 181), aceasta în condiţiile în care, vă repet, aşteaptă cetăţeniile oameni cu dosare până în 5000.

Posibil că aş fi zis câteva cuvinte de bine la adresa idioţilor de la ANPC şi cu asta basta, dacă nu mi-ar fi atras atenţia numele acestor două persoane, soţie şi fiu de înalt demnitar de la noi din ţară. Ei bine, vă spun ceva numele de Leancă Aida şi Leancă Marius? Da, desigur veţi spune că e doar o coincidenţă. Păi bine, vă spun că nu e aşa. Aceste două persoane chiar sunt soţia şi fiul ministrului moldovean de externe Iurie Leancă. Cine e acest Iurie Leancă? Nimeni altul decât acel individ care ne-a promis că demisionează dacă până la sfârşitul anului 2012, nu vom călători liber şi fără vize în UE şi să nu se mai obosească oamenii să obţină cetăţenia română. În aceste condiţii, am câteva întrebări pentru domnul ministru de externe Iurie Leancă şi pentru corupţii de la ANPC:

1. Domnule Iurie Leancă, de ce aveţi nevoie de paşapoarte româneşti pentru rudele dumneavoastră şi în timp record de scurt, dacă în curând vor putea călători liber în UE? Sau se anunţă o demisie din partea dumneavoastră (doar aţi promis că vă daţi demisia dacă nu vă ţineţi de cuvânt), iar în acest caz rămâneţi fără paşapoartele diplomatice şi nu veţi putea călători liber?

2. Domnule Leancă, cum e posibil ca soţia şi fiul dumneavoastră să facă un salt uriaş de vreo 70-75 000 de dosare (oameni) şi au luat atât de repede cetăţenia română? Să fie oare vorba de relaţii, cumătrism sau trafic de influenţă? Ştiu, o să ziceţi că nu e treaba mea, deşi este, deoarece cu toţii suntem egali în drepturi şi nu trebuie să se întâmple astfel de lucruri. Este şi treaba organelor abilitate să investigheze cum a fost posibil acest lucru. Mai ştii, poate ne mai trezim cu vreun ministru moldovean cu dosar penal deschis în România. Aceasta desigur, dacă nu vă folosiţi de funcţia de care deţineţi, ca şi în cazul ANPC-ului şi scăpaţi basma curată.

3. Pe incompetenţii şi corupţii de la ANPC îi mai întreb încă odată cum sunt posibile astfel de minuni, încât soţia şi fiul ministrului de externe moldovean Iurie Leancă să paseze tocmai vreo 75 000 de oameni şi să ia cetăţenia înaintea lor?

22 de comentarii:

  1. Valentin. Nu toti oamenii iau cetatenia Romana pentru a calatori in UE. Mai sunt si oameni care redobandindu-si cetatenia Romana, isi corecteaza radacinile de provenienta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de acord cu tine. Şi eu mă număr printre acei care sunt români şi în suflet, nu numai în acte. Dar, crede-mă că familia Leancă dacă se considerau români, luau cetăţenia încă de la începutul anilor '90

      Ștergere
    2. Și ce te roade pe tine că nu a făcut-o mai devreme? Nu prea cred că ești un român „și în suflet”, - ai doar acte românești. Ce înseamnă ”să iei cetățenia”? Leancă nu a luat nimic, cred că a mers legal, poate că nu a stat la coadă la consulat sau în altă instantă diplomatică abilitată, poate că iau oferit și o favoare (lui și membrilor familiei sale). Ești rău la suflet, dispus la cârâială.

      Ștergere
    3. Dacă citeai atent zecile de articole scrise despre România şi români, vedeai că sunt mai român decât alte multe milioane de aşa-zici români. Favoare? De ce să i se ofere favoruri? Ca e ministru? Ştii ce înseamnă asta? Deschide Codul penal şi vei vedea ce se întâmplă când soliciţi favoruri folosindu-te de funcţia pe care o deţii.
      Eu scriu aceste lucruri pentru că alte persoane suferă din cauza celor ca rudele lui Leancă sau a celor care iau cetăţenia datorită mitei care o iau cei de la ANPC. Şi mă pot mândri că apelurile mele au avut ecoul scontat. Cel rău la suflet, sau subiectivist eşti tu, deoarece aperi ilegalităţile

      Ștergere
  2. foarte corect. aici tot sunt 2 variante. eu cred ca lui leanca nui trebuie pasaportul ca sa lucreze in ue, el deabia se tine pe palton, cum a zis si voronin. ptr familia lui e usor sa iei orice viza a europei, fiindca stim cine e leanca. ceia ce rezulta, ca isi obtine dreptul de a fi roman.
    textul tau e bun, dar ai omis partea cu romanismul. ai pus ceia ce iti convine si ai omis ceia ce nu prea iti convine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La ce anume te referi că nu-mi convine? Partea cu românismul? Păi am scris de zeci de ori despre românism şi părerile mele despre românism. Chiar şi în acest articol am spus că e un drept al tuturor basarabenilor să primească cetăţenia românească, deoarece le-a fost luată cu forţa, fără voia lor şi nu în ultimul rând, suntem toţi români, chiar dacă unii nu vor să recunoască acest lucru.

      Ștergere
    2. pai, poate leanca vrea sa fie si el roman cu acte'n regula.

      Ștergere
    3. Nu e nicio problemă că vrea să aibă acte româneşti. Eu nu sunt împotrivă, doar că să stea în rând cu toţi oamenii, să nu se folosească de funcţia sa pentru favoruri şi să ia cetăţenia rudele lui înainte la zeci de mii de oameni, iar idioţii de la ANPC să nu fie corupţi.

      Ștergere
  3. SCHIMBA DESIGN-UL BLOGULUI. CEVA MINIMALISTIC. ACUM PARCA E UN SITE DESPRE POKEMONI! SI IN SCHIMB TI-AS SFATUI SA FOLOSESTI DOAR 1 buton (http://addthis.com/) SUCCES!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo Valentin, imi place foarte mult cum tu gandesti despre cei din ANC. Multi oameni se gandesc de asemenea, dar ar fi foarte bine daca, tu ai putea transmite acest articol la ANC sau lui Traian Basescu, sau nu mai stiu cui... pentru ca sa fie vreo reactie ceva de la autoritatile romanesti. Inca o data bravo pentru asa articole.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mersi. Fac şi eu ce pot şi ce-mi stă în puteri. Am trimis acest articol şi nu numai acesta (am mai scris despre asta) şi la cei de la ANPC şi la un mail al preşedintelui Băsescu (sau cel puţin la el ar trebui să ajungă). O să vedem ce rezultate vor fi şi după acest articol, căci după celelalte nu s-a făcut nimic pentru îmbunătăţirea situaţiei. Puteţi şi voi ajuta recomandând aceste articole pe facebook şi alte site-uri de socializare sau ştiri ca să fim mai siguri că ajunge şi la persoanele care ar putea schimba ceva spre bine.

    RăspundețiȘtergere
  6. Valentine, n-o sa-ti vina sa crezi. Am trimis acest articol al tau pe mail-urile la mai multe institutii de stat din Romania, sa vad cum vor reactiona ei si daca vor indrepta cumva lucrurile. Vreau sa-ti spun ca e-mail-ul premierului Emil Boc este o facatura si nu poti trimite ninmic. Nu exista acest mail, e postat acolo doar pentru a prosti lumea. Am primit raspuns doar de la Ministerul Afacerilor Externe, un raspuns foarte straniu ca cica:
    Buna ziua,

    Pentru a putea lua petitia Dvs. in considerare, va rugam sa va declinati identitatea.
    O zi buna.

    La ce le foloseste identitatea mea? Sau poate crede ca eu am scris acest articol, odata ce l-am trimis. Ma intreba, daca le zic identitatea, ma lasa fara cetatenie? Mai stiu eu, pentru ce crime impotriuva statului roman inventate de ei?
    Un alt Valentin

    RăspundețiȘtergere
  7. va place sa scriti aiureli de tot felul. Sint oameni ca are au trimis datele ku 1-2 ani in urma, si nici pina in ziua de azi de au raspuns, si sint care jumate de an in urma trimit documentele si deja primesc cetatenia. Dupa spusele tale si astia sint din familii de inalti demnitari. aiureli. Mare blogger.

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim, e vorba de dosarele 79 991 şi 80 130. Ştii ce înseamnă asta? Că aceste dosare au fost depuse acum o lună, maxim 2. Şi tot că pomeneşti de persoane care iau în jumate de an, ar fi ceva normal până la urmă, căci termenul e de 5 luni, doar că şi aceste persoane iau cetăţenia atât de repede pentru că dau bani la intermediari? Ştii ce înseamnă asta? Dacă habar nu ai, ar fi bine să nu scrii prostii din auzite.

    Pentru Un alt Valentin. E interesantă situaţia cu mail-ul premierului României, poate o să scriu ceva şi despre asta. Cât ţine de identitate, e o formalitate care se cere la trimiterea unei petiţii. Deşi, în cazul acesta nu e chiar o petiţie, ci doar i-ai informat despre un adevăr despre care se scrie pe internet. Nu merge România până la acest pas cu retragerea cetăţeniei, nu cred. Revenind la identităţi, România are un serviciu de securitate foarte dezvoltat şi sunt sigur că ăia ştiu în amănunt şi cine sunt eu şi cine eşti tu care le-ai trimis mail-urile, asta bineînţeles, dacă ei cred că am putea prezemta interes.

    RăspundețiȘtergere
  9. bravo valentin ca ai sesizat asa ceva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am sesizat, am scris despre asta, dar nimic. Au fost trimise aceste informaţii la mai multe instituţii şi nu se ia nicio măsură. Personal i-am scris lui Viorel Badea şi pe mail şi pe FB. Şi la fel nimic, nici măcar nu s-a obosit să-mi răspundă.

      Ștergere
  10. Tot sistemul nostru e aşa. Unde este omul cu ştampilă şi semnatura. Nici nu-mi închipui cum putem scapa de cancerul ăsta. De parcă nu se schimba nimic din antichitate. S-a împărţit societatea în "Oameni" şi "nimicuri"..."Stăpîni" şi "Robi"....

    RăspundețiȘtergere
  11. sunt de acord cu ce ai scris, dar trebuie sa stii ca numerele dosarelor difera in dependenta de locul unde au fost depuse. personal am depus dosarul de redobandire la Iasi, in august 2010, am primit nr. 49 mii si ceva, maica mea a depus personal la Chisinau in octombrie 2010 si a primit nr. 149 mii si ceva, iar o alta persona pe care o cunosc bine a depus in decembrie 2010 si primit nr. 55 mii si ceva. respectiv, numerele nu se acorda consecutiv dupa data depunerii, dar depinde si de locul unde ai depus dosarul. Si pot sa-ti spun ca ordinul prin care s-a aprobat cererea de redobandire a iesit in septembrie 2011 pentru maica mea, iar in noiembrie pentru mine, cunostinta despre care spuneam - in decembrie. o simpla analiza a acestor date si certidunea pe care o am ca nici una dintre persoanele enumerate nu a corupt pe nimeni si nu a apelat la intermediari, ma face sa cred ca mai exista un factor pe care nu pot sa-l identific, care influenteaza la solutionarea cererilor de redobandire a cetateniei romane.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În mare parte ai dreptate. Dar nu trebuie de neglijat că tu cu numărul 49 şi ceva, ai apărut in Ordinul de acordare a cetăţeniei tocmai peste 13 luni, aproximativ la fel şi în cazul mamei şi cunoştinţei tale.
      De data asta e vorba că dosare cu numere până în 5000 încă nu au fost publicate, iar altele, cu numere peste 50.000 deja au apărut incă din 2011. Deci, depuse in 2011 şi deja publicate tot în 2011 la doar câteva luni de la depunere. Astfel, chiar dacă ar fi aşa cum spui, cu diferenţa de numere in dependentţă de locul depunerii, intervine timpul foarte scurt pentru unii (probabil cei care dădeau mia de euro, asta rămâne de demonstrat de către organele abilitate), şi aşteptări de ani întregi pentru alţii.

      Ștergere
  12. Salutare la toata lumea, ma poate ajuta si pe mine cineva ? , am depus si eu dosarul pe data de 18.11.2011 . Daca stiti ceva datimi va rog si mie vestea. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E prea devreme ca să speri. Probabil, dacă se va merge tot în ritmul acesta de melc, numele îţi va fi publicat prin ianuarie-februarie 2013. Ceea ce poţi să faci acum, este să trimiţi o scrisoare recomandată cu datele personale la adresa Str. Smârdan, nr. 3, sector 3, Bucureşti, cod postal 030071. Îţi vor comunica starea dosarului personal şi numărul. Numărul dosarului este foarte important, deoarece aşa poţi calculca, cam pe când vei primi cetăţenia, verificând Ordinele de pe site-ul www.cetatenie.just.ro.
      Scrisoarea recomandată trebuie să conţină neapărat următoarele:
      - datele de identificare: numele şi prenumele, numele părinţilor, data şi locul naşterii, adresa de domiciliu, adresa de reşedinţă, dacă este cazul, şi adresa de corespondenţă unde se doreşte primirea răspunsului, dacă este diferită de adresa de domiciliu sau de reşedinţă;
      - solicitarea dumneavoastră:
      · stadiul soluţionării dosarului: se va menţiona dacă dosarul a fost depus personal sau prin mandatar (anexaţi o copie a procurii notariale), data şi locul depunerii (anexaţi, în copie, bonul cu numărul de înregistrare eliberat de ANC ori birourile teritoriale, sau chitanţa pentru plata taxelor consulare, eliberată de ambasada ori consulatul României);
      · alte solicitări: cu indicarea expresă a naturii problemei şi a solicitării;
      - data şi semnătura: se va menţiona data redactării, precum şi semnătura olografă (petiţiile nesemnate nu se vor lua în considerare).

      Mult succes!

      Ștergere
  13. Acest Iurie Leanca dubios cu stidii la Budapesta in ungureste
    si cu agentura moscaleasca in biografie
    a declarat de mai multe ori ca nu doreste
    Re-Unirea noastra cu România !
    Este un anti-unionist convins, demagog,
    conjuncturist si oportunist !

    RăspundețiȘtergere