Opiniile, sugestiile, propunerile le aştept la valentyn26@gmail.com

Faceți căutări pe acest blog

vineri, 5 noiembrie 2010

S-a stins încă o stea a neamului românesc

Nu a mai putut trăi fără prietenii săi buni Doina şi Ion Aldea Teodorovici, i s-a făcut prea repede dor de Grigore Vieru…

Azi, la ora 07.15 minute, naţiunea română a pierdut o mare stea, a pierdut cel mai mare trubadur român în viaţă….

Nu a mai putut lupta cu boala, cu durerea care-l chinuia de atâta vreme….Asta deşi îl cunoşteam ca un mare luptător.

A plecat la exact o săptămână de la data când ne-au părăsit soţii Teodorovici…Acum, probabil ne cântă împreună  de prin stele…

A avut o viaţă impresionantă, cu enorm de multe realizări. Totuşi, cu părere de rău, la fel ca şi prietenii săi Doina şi Ion Aldea Teodorovici şi Grigore Vieru a plecat fără să ducă la capăt cea mai mare dorinţă a sa – reîntregirea neamului românesc…

Îi mulţumim pentru munca sa titanică adusă culturii româneşti, îi suntem recunoscători pentru efortul depus pentru apropierea celor două maluri de Prut.

S-a stins de printre noi, dar se aprinde în ceruri de unde va veghea la reîntregirea neamului nostru!

O poezie care spune multe despre Poetul Adrian Păunescu şi spiritul său de patriotism, dragostea sa faţă de Basarabia

Basarabia pe cruce

Se urcă Basarabia pe cruce
Și cuie pentru ea se pregătesc
Și primăvara jertfe noi aduce
Și plânge iarăși neamul românesc.

Noi n-avem nici un drept la fericire,
Mereu în casa moare cineva
Și n-are țara dreptul să respire
Și nici pe-acela, simplu, de-a visa.

De-acolo unde s-a sfârșit pământul,
Vin triburi, să ne ia pământ și frați
Și-n fața lor abia rostim cuvântul
Și, prin tăcere, suntem vinovați.

Ce cale poate țara să apuce?
În tragica, neconvertita zi,
Se urcă Basarabia pe cruce
Și nu știm învierea când va fi

4 comentarii:

  1. Opiniile noastre politice nu prea corespund, dar asemenea momente triste trebuie sa ne uneasca. Am intrat totusi sa scriu aceste randuri la tine sa-ti multumesc ca ai scris acest articol. Pacat, doi mari oameni care ne tinea flacara neamului aprinsa au murit, d-l Vieru si d-l Paunescu. E trist pentru ca a ramas un loc pustiu in locul lor. Exemplul lor trebuie sa ne ramana viu in suflet si sa invatam de la dansii sa tinem unii de altii. Sintem acelasi neam, acelasi suflet. Dumnezeu sa-l odihneasca. Felicitari inca o data pentru articol, Valentin.

    Jay

    RăspundețiȘtergere
  2. Jay, mersi pentru apreciere. Am scris ceea ce simt, ceea ce mă doare.
    Azi am pierdut un om mare, am pierdut o mare parte din spiritul românesc, care veghea asupra Basarabiei.
    Azi, practic am pierdut ultimul român care m-ai lupta pentru întregirea neamului românesc.
    Cât ţine de opţiunile politice...eu nu văd mare diferenţe între ele. Noi le facem să pară atât de diferite. Şi cea mai mare vină în asta o au politicienii de vârf.
    Eu oriunde merg în campanie (si o fac de sine statator, fără sprijinul vreunui partid), îndemn oamenii să voteze PLDM sau PL, PL sau PLDM.
    Asta însă nu mă va opri să-i critic atunci când merită şi pe unii şi pe alţii. Problema este că unii nu vor să înţeleagă şi să se supună criticilor pozitive şi să încerce să se corecteze.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am citit plangand... Mi se facuse un dor nebun de mine...

    RăspundețiȘtergere