Opiniile, sugestiile, propunerile le aştept la valentyn26@gmail.com

Faceți căutări pe acest blog

duminică, 17 martie 2013

Mihail Feodorovici: voi aici aţi venit să mă ascultaţi!

În ultimul timp vedem tot mai mult cum bravii noştri politicieni au făcut un obicei (nu ştiu dacă de prost gust sau nu) de a invita bloggerii la o bere, la un stat de vorbă. Mai nou, în Republica Moldova ne ciocnim cu o situaţie cel puţin bizară. Politicienii noştri ignoră jurnaliştii (cel puţin pe cei care mai au puterea de a fi liberi şi neînjugaţi la carul puterii) şi le fac ochi dulci bloggerilor. Cel puţin asta a încercat să facă astăzi şi Mihail Feodorovici Ghimpu. Şi apoi de ce să nu o facă, dacă de curând asta a făcut şi prietenul său Vladimir Plahotniuc. Pe cât de mult i-a reuşit lui Mihail Feodorovici să atragă simpatiile bloggerilor, puteţi să vă daţi lesne seama din cele ce au scris până acum cei prezenţi la udătura şi gustărica oferită de marele liberal în preajma Postului Mare. Eu cel puţin nu am reuşit să dau peste texte scrise de bloggeri mulţumiţi de întâlnirea cu Ghimpu şi care nu au uitat să menţioneze că sunt votanţi ai PL-ului, dar că nu ştiu dacă vor mai fi şi la următoarele alegeri.

Ca să precizez nişte lucruri. Nu am fost la acest offline şi nici la altele care au existat până acum. Nu am fost în primul rând pentru că nu mă aflu în RM. Chiar dacă nu aş fi fost plecat departe de casă, tot nu aş participa la astfel de …. nu ştiu cum să le zic ca să nu supăr pe nimeni, din două motive: 1. Nu agreez aşa ceva şi 2. Nu aş fi invitat la astfel de offline-uri. De ce? Pentru că aici se întâlnesc două categorii de bloggeri. Cei care vin să-şi mai întâlnească odată idolul pe viu şi a doua categorie, cei care-şi permit să scrie critic la adresa politicianului respectiv. De ce sunt invitaţi cei din urmă? Tocmai pentru a-i vedea pe viu, pentru a şti cine-şi permit să-i critice şi desigur pentru a-i ajuta să-şi schimbe părerea despe el, prin diferite “atenţii” şi promisiuni de funcţii şi bani. Nu fac parte nici din categoria simpatizanţilor lui Mihail Feodorovici, dar nici şanse nu sunt ca să devin vreodată astfel de specimen. Dar nici nu pot spune că toţi cei care au participat se înscriu în prima sau a doua categorie, ca să nu risc să-i jignesc pe puţinii bloggeri oneşti care au mai rămas în statul Republica Moldova.

Ce s-a discutat? Din cele spuse de unii prezenţi la acest offline s-a vorbit mult, doar că mult a vorbit doar Ghimpu. Ghimpu nu a ezitat deloc să se supraaprecieze cum îi stă în obişnuinţă, să dea cât a putut în Filat şi să-l apere la sânge pe Plahotniuc. Mai nimic nu a pomenit de Voronin. Mihail Feodorovici ştie de ce! Cei care au încercat să-i adreseze întrebări incomode au fost numiţi în fel şi chip, agenţi ai lui Filat, că au venit cu scopul de a-i strica întâlnirea lui Ghimpu şi altele care mai de care.

Orice n-ar face acest individ, orice n-ar spune, oricât nu s-ar victimiza, un lucru este sigur însă. Din câte offline-uri s-au petrecut între bloggeri şi politicieni, la nici unul nu s-a întâmplat să plece careva din sală în timpul discuţiilor din cauza jignirilor adresate de către vreun politician la adresa participanţilor. Ghimpu a reuşit să alunge tocmai doi cu jignirile sale. Voronin a fost la conducere opt ani şi alţii vreo 5-6 ani în prim-planul politicii autohtone, dar nu a reuşit performanţa lui Mihail Feodorovici de a jigni şi umili două doamne jurnaliste în faţa a sute de mii de oameni care l-au privit şi mulţi alţi jurnalişti în mod indirect, pentru simplul fapt că îşi permit să spună adevărul despre el şi acoliţii săi. Voronin nu a făcut nici sac de box din microfoanele televiziunilor incomode, aşa cum face Ghimpu.

Mai merită oare de spus ceva despre acest individ?

2 comentarii:

  1. Un articol vadit supt din deget. Norocul meu a fost ca am citit intîi articolul lui Fornea si mai apoi am dat de al tau. Nu sunt blogger, dar se vede clar ca ai vrut sa faci furori de dimineata cu un articol si ai gasit tema la Andrei Fornea. Nu ai fost la intalnirea cu Ghimpu,nu ai idee despre ce s-a vorbit acolo, se vede ca nici n-ai discutat cu nimeni din cei prezenti. Ai citit un articol de-al cuiva, ti-au placut doua fraze, le-ai copiat subtil si ai facut din ele "mare opera de arta" cu partiyanat politic. Eu sunt deyamagit in ultimul timp de bloggerii de la noi. V-ati nascut ca un suflu al libertatii de exprimare si ati ajuns "ogari" de paza ai stapanului... Succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai întâi îţi mulţumesc că ai citit, asta deja e spre bine. Dai dovadă că deşi eşti un apărător al lui Mihail Feodorovici (printre puţinii care au mai rămas), totuşi nu pari să faci parte din zombaţii care se învârt deobicei în jurul lui.
      Am citit şi blogul lui Andrei, am citit şi altele ştiu şi de la persoane care au fost prezente acolo ce s-a vorbit. Apropo, Andrei e un mare susţinător al PL-ului. Citeşte şi pe la alţi bloggeri susţinători ai PL-ului că au ieşit cu toţii dezamăgiţi din cauza aberaţiilor lui Ghimpu.Partizanat politic nu fac, chiar te rog să demonstrezi cum aş face acest lucru odată ce nici măcar nu am această intenţie.
      În privinţa bloggerilor, da sunt şi eu dezamăgit şi te-aş ruga să nu mă bagi în oala celor care-şi iau arginţii pentru fiece prostie scrisă de blog. Eu scriu ceea ce cred, ceea ce simt, neinfluenţat de nimeni şi continui să susţin libertatea din toate punctele de vedere. Şi chiar o susţin, nu numai declar ca omul cu mentalitatea comunistă care a avut ieri offline-ul.
      Şi încă ceva, am fost un membru activ şi susţinător al PL-ului până a intra Ghimpu în cârdăşie cu plahotniuc. Eu nu văd absolut nicio diferenţă dintre ce a făcut Roşca începând cu 2005 şi ce face Ghimpu acum. Multă baftă şi ţie!

      Ștergere