Opiniile, sugestiile, propunerile le aştept la valentyn26@gmail.com

Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 14 martie 2012

Cu părere de rău, din nou am avut dreptate

Despre ceea ce voi scrie în continuare, vroiam să scriu de mai multe zile. Doar speranţa că nu voi avea dreptate şi nu voi mai fi nevoit să scriu despre aceasta, m-a făcut să tot amân să scriu despre această problemă destul de gravă. Eu aş spune că, pentru unii cetăţeni ai noştri, chiar mai gravă decât alegerea sau nealegerea Preşedintelui, pe seama căreia s-a creat o adevărată isterie şi toată mass-media numai despre asta vorbeşte. Pentru nimeni nu mai contează nimic altceva, nici creşterea exagerată a preţurilor, nici că majoritatea populaţiei cu greu mai găseşte ce să pună pe masă, nici că ne mor copii în spitale din cauza medicilor, dar şi a medicamentelor contrafăcute, etc.

Despre o altă problemă decât alegerea şefului statului voi scrie şi eu. Este vorba de o problemă despre care am scris mai multe articole şi care au ajuns la urechile organelor abilitate, care s-au şi pus pe treabă. Atât sesizările repetate ale mele (într-o oarecare măsură), dar şi a altor persoane, au atras atenţia asupra celor de la Agenţia Naţională pentru Cetăţenie şi a încălcărilor grave care au loc acolo, astfel că deja unii din membrii ANC stau după gratii, iar alţii sunt judecaţi în libertate.

Până aici, parcă toate-s bune şi frumoase. O mare majoritate a oamenilor este mulţumită că s-au luat măsuri şi că cei vinovaţi vor fi traşi la răspundere. O mică minoritate, adică cei care trăgeau foloase din toate aceste infracţiuni care se săvârşeau în incinta ANC şi în jurul ei (acei intermediari, dar şi alte persoane, angajaţi ANC etc.) bineînţeles că sunt supăraţi că au fost lăsaţi fără o sursă enormă de scurs bani din naivii care doreau să obţină mai repede şi ilegal cetăţenia română. De fapt, au apărut supăraţi din aceştia şi la mine pe blog, unii chiar manifestându-şi supărarea prin comentarii scrise aici. Le înţeleg indignarea, dar trebuie să înţeleagă şi ei, că uşor-uşor ne îndreptăm spre normalitate, iar aceste modalităţi ilegale de a face bani de care se foloseau ei, trebuie să dispară.

Ţinând cont de destinderea procurorilor şi arestarea corupţilor de la ANC şi astfel anihilarea grupărilor infracţionale de intermediari, cu toţii am crezut că astfel lucrurile vor intra în normalitate şi că oamenii vor putea redobândi în sfârşit mai uşor cetăţenia română. Dacă e să ne gândim logic, aşa şi ar fi trebuit să se deruleze lucrurile, odată ce nu mai sunt dosare privilegiate ce erau soluţionate în detrimentul altora care aşteptau de ani de zile, datorită miilor de euro ce veneau de la oamenii sărmani prin filiera intermediarilor.

În ultimul articol în care am scris despre corupţia de la ANC, mi-am exprimat speranţa că, citez: Consultând site-ul celor de la ANPC, am văzut că nici azi nu au publicat niciun ordin începând cu data de 24.02 şi până acum. Sperăm totuşi că stimabilii noştri funcţionari nu s-au pus iar pe sărbătorit, începând cu Dragobetele şi terminând până după 8 martie, aşa cum s-a mai întâmplat şi cu ocazia altor sărbători. Însă, după cum cred că v-aţi dat bine seama din titlul postării, idioţii de la ANC aşa şi au ţinut cu tot dinadinsul să-mi dea dreptate din nou. Astfel, după trei (3) săptămâni, incompetenţii de la ANC aşa şi nu s-au deranjat să publice măcar un Ordin, măcar să-şi facă şi ei faţă că lucrează şi nu sunt plătiţi degeaba din banii contribuabililor. Să arate şi ei un pic de respect pentru sărmanii oameni care stau cu zilele la cozi pe la consulate şi dau bani grei pentru redobândirea acestor cetăţenii. Nu, ei, aşa cum am scris şi altădată, ţin cu tot dinadinsul să continue cu batjocura la adresa noastră.

Toate aceste probleme, tergiversări, mă duc cu gândul la o ştire apărută încă prin februarie dacă nu greşesc, cum că România s-ar pregăti să stopeze procesul de redobândire a cetăţeniei româneşti de către basarabeni. Imediat după, a ieşti cu o declaraţie Viorel Badea, care a zis că acest lucru nu se va întâmpla niciodată, până ce ultimul basarabean va solicita cetăţenia română. Distinsul domn, din contra, ne mai măgulea încă şi cu minciuni de genul că România deja oferă până la 12.000 cetăţenii pe lună. Faza cu 12.000 de cetăţenii pe lună, ne-am dat cu toţii bine seama că a fost o minciună sfruntată spusă de ditamai senatorul român, responsabil pe problemele tuturor românilor de pretutindeni. Oare aşa se pricepe el să ne rezolve problemele, minţindu-ne?. Însă ce mă îngrijorează pe mine mai mult, este că, dacu nu cumva Viorel Badea a minţit şi atunci când a declarat că România nu va stopa procesul de redobândire a cetăţeniilor de către basarabeni.

Cu acest prilej, îl mai întreb odată pe Viorel Badea (poate măcar de data asta va avea bunul simţ şi va răspunde): unde sunt acele 12.000 de cetăţenii oferite pe lună despre care vorbeaţi?! Mai mult ca atât, în cele 2,5 luni scurse din anul 2012 ştiţi câţi basarabeni au redevenit români? Nici mai mulţi, nici mai puţini de 5415. Dacă e să-l credem pe domnul Badea, în 2,5 luni, nu s-au dat nici jumate din ceea ce ne promitea el că se vor oferi într-o singură lună. Iar dacă aveam nişte oameni competenţi la ANC şi domnul Badea avea dreptate, până acum, cel puţin 30.000 de basarabeni trebuiau să fi redevenit români. Faceţi singuri o comparaţie 30.000 şi 5415.

Nu pot spune cu exactitate ce se va întâmpla mai departe, însă ştiu cum voi proceda eu în situaţia dată. Aşa cum am reuşit să mişc carul din loc şi să fie supuşi răspunderii corupţii de la ANC (cred că am contribuit şi eu un pic la sesizarea procurorilor români) şi sper să fie traşi şi la răspundere, aşa mă voi adresa la organele abilitate pentru a se sesiza în privinţa felului cum îşi fac treaba angajaţii ANC, cât de competenţi sunt aceştia şi dacă e ceva normal ca timp de aproape o lună să nu fie publicat niciun Ordin cu persoanele care au redobândit cetăţenia română.

P.S. Mă adresez tuturor cititorilor acestui blog cu rugămintea să facă cunoscut acest material de mai sus prin toate metodele existente, facebook, twitter, prin trimitere la organele abilitate etc., ca să putem împreună să mişcăm lucrurile spre bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu