Opiniile, sugestiile, propunerile le aştept la valentyn26@gmail.com

Faceți căutări pe acest blog

luni, 8 aprilie 2013

7 aprilie 2009–sau cum am schimbat vechii pe noii kgb-işti

Am evitat să scriu zilele trecute despre evenimentele din 7 aprilie 2009. Nu am făcut-o din mai multe motive. Nu am scris şi din cauza că prea multă durere îmi provoacă amintirile despre acea zvâcnire sinceră şi nepătimaşă a tinerilor din aprilie 2009, tineri printre care m-am numărat şi eu. Durerea nu vine neapărat din cauza faptului că aş fi avut de suferit fizic în aprilie 2009. Dumnezeu dar şi vigilenţa mea, m-au ferit şi nu am făcut cunoştinţă cu lagărele de exterminare din secţiile de poliţie, dar şi de pe străzile Chişinăului, unde tinerii erau vânaţi, bătuţi şi omorâţi. Totuşi, trebuie să recunosc că am avut de pierdut profesional, fiind eliberat de la serviciu pentru simplul fapt că am participat la proteste în pauza de masă de la ora 13.00 la 14.00. Dar nici acest lucru nu mai contează atât de mult, pe cât mă întristează faptul că atunci, în aprilie 2009 am fost folosiţi de actualii guvernanţi pentru a ajunge ei la conducere. Iar ca mulţumită pentru că le-am oferit puterea pe tavă ei nu numai că nu i-au pedepsit pe cei care au torturat şi omorât tinerii în aprilie 2009, dar i-au mai şi promovat în funcţii importante din stat.

Deşi suntem la 4 ani distanţă şi dezamăgirea este foarte mare, totuşi tinerii nu uită şi măcar cu ocazia feicărui 7/04 se mai scrie despre acest eveniment. Aşa s-a întâmplat şi anul acesta, când s-a scris suficient de mult şi de cele mai multe ori reuşit despre 7 aprilie 2009. Este un lucru bine venit, îmbucurător, că se mai scrie, se mai aminteşte despre aceste evenimente.Din păcate simplul fapt că ne arătăm indignarea în legătură cu acest fapt nu poate să facă posibilă şi pedepsirea criminalilor din aprilie 2009.

Ceea ce m-a convins totuşi să scriu câteva rânduri despre 7 aprilie 2009 sunt nişte imagini video în care putem auzi nişte declaraţii ce aparţin unui corespondent B1 TV din 7 aprilie 2009, care ne relata din Piaţa Unoversităţii din Bucureşti despre schimbarea vechilor KGB-işti pe noii KGB-iţti şi despre faptul că mafia în Republica Moldova la acel moment îşi dădea mâna şi urma să se instaleze la cârma statului. Nu cunosc prea multe detalii despre acest jurnalist, însă, acum la 4 ani distanţă de la acele declaraţii ale acestuia, realizez şi probabil realizează cea mai mare parte a populaţiei dintre Nistru şi Prut, câtă dreptate a avut acesta.

Ceea ce aş vrea să mai adaug la cele spuse la B1TV şi pe care le veţi putea asculta în video de mai jos, este faptul că pe lângă KGB-iştii noi sau mafioţii Vlad Filat şi Serafim Urechean, jurnalistul respectiv a uitat să-i menţioneze pe Vladimir Plahotniuc şi Mihai Ghimpu. Probabil jurnalistul respectiv s-o fi lăsat indus în eroare de unionismul fals al lui Mihai Ghimpu, pe care l-a călărit cu neruşinare şi datorită căruia a şi ajuns la guvernare, devenind milionar în doar 3 ani de zile. Despre Vladimir Plahotniuc şi implicaţiile sale în distrugerile instituţiilor statului, dar şi în torturarea şi omorârea tinerilor în aprilie 2009 au scris mai multe publicaţii de la noi. Practic, acesta a fost cel care coordona cu indivizi precum Papuc, Zubic, Gurbulea şi toţi ceilalţi care deţineau la acea vreme funcţii şi aveau responsabilitatea de a proteja instituţiile satului, dar şi de a nu admite torturarea şi omorârea tinerilor.

Multe voci susţin că tot Vladimir Plahotniuc, căruia îi aparţine Publika Tv stă în spatele batjocurii care a avut loc ieri şi pe care Publika Tv o numeşte Gală. Prin acest eveniment sfidător la adresa celor care au avut de suferit în aprilie 2009, cei de la Publika au ţinut cu tot dinadinsul să mai dea o palmă grea lui Valeriu Boboc, dar şi celorlalţi care au avut de suferit în urma evenimentelor din aprilie 2009.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu