Opiniile, sugestiile, propunerile le aştept la valentyn26@gmail.com

Faceți căutări pe acest blog

luni, 2 august 2010

În atenţia celor care vor vota altundeva decât la locul de domiciliu!

Deşi până la referendumul constituţional mai este puţin timp (aproximativ o lună), totuşi nu prea putem spune că peste o lună va avea loc un scrutin electoral, care ar putea rezolva situaţia politică actuală în care ne aflăm. Prea puţin este mediatizat în presă, prea puţină importanţă i se acordă şi din partea politicienilor noştri.

Trist este şi faptul că, deşi mai sunt doar trei zile până la data limită când pot fi depuse declaraţia de şedere, oamenii încă au multe semne de întrebare privind la procedura de depunere a acestei declaraţii, data limită, locul unde poate fi depusă declaraţia.

Recent am dat peste o ştire a autointitulatului site nr. 1 de ştiri din Moldova, redactată în stilul lor specific COPY/PASTE, care doar a pus şi mai mult în ceaţă alegătorii. În cele ce urmează voi încerca să răspund la unele întrebări apărute în urma ştirii COPY/PASTE la genericul comentarii:

Întrebarea nr. 1:
"1)unde e posibila inregistrarea;
2)zilele de lucru, orele de lucru, ora mesei;"

Întrebarea nr. 2:
"Asa shi nu am inteles.
Eu daca stau in chisinau da am viza in balti, tot pot sa pun declaratia?
SHi unde la chirtoaca in cabinet? ca asa si nu am inteles.
La Balti sigur nu ma duc, dar la referendum as participa, dar cred ca nu am s-o fac deoarece nu mi se creeaza conditii."

Răspuns la întrebările nr. 1 şi 2:
Înregistrarea sau depunerea declaraţiei de şedere se poate face la Pretura sectorului în care locuiţi în prezent, sau la alegere, acolo unde o sa vă aflaţi în ziua referendumului. Zilele de lucru, orele de lucru sunt cele obişnuite, cu specificarea că nu sunt ore ale mesei.

Întrebarea nr. 3:
"Dar daca abia am implinit 18 ani si alegerile trecute nu am participat, tot trebuie sa ma inregistrez???"
Răspuns la întrebarea nr. 3:
Persoanele care abia au împlinit vârsta de 18 ani sunt incluse automat în listele electorale de către autorităţile publice locale, la locul de domiciliu. Eventual, aceştia se pot adresa tot la Pretură, unde se depun declaraţiile de şedere pentru a afla secţia de votare unde vor putea vota. Totuşi, ştiind situaţia de la noi şi birocraţia înfloritoare, ar fi bine să verificaţi listele electorale atunci când vor fi afişate la secţiile de votare, sfat valabil pentru oricare din alegători.

Cei care depun acum declaraţia de şedere, vor fi nevoiţi să o mai facă încă odată şi pentru alegerile care se anunţă a avea loc în noiembrie, asta în cazul în care referendumul va fi validat, Parlamentul va fi dizolvat şi vor fi numite alegeri repetate.

6 comentarii:

  1. Spuneti-mi va rog in sectorul Botanica unde pot sa merg sa fac inscrierea, pu ca nu am mult timp de cind stau aici...
    Va ms anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pretura sectorului Botanica se afla se află pe str. Teilor 10, intersecţie cu str. Independenţei. Vă adresaţi în biroul 602. Ajungeţi cu troleul 4, maxi-taxi 101,103, 104, 184

    RăspundețiȘtergere
  3. dar daca eu ma aflu in Brasov,pot sa votez prin internet?ca aici nu va fi sectie de votare si la Cluj nu pot pleca.

    RăspundețiȘtergere
  4. Se vorbeste de implimentarea acestei metode de vot. Dar mai sunt multe alte amănunte care trebuiesc puse la punct, ceea ce mă face să cred că nu va fi posibil să se voteze pe internet la 5 septembrie.

    RăspundețiȘtergere
  5. Valentyn, merci de info utile
    Da pina la ce data se poate de facut inscrierea la pretura? Pe portalul cela de stiri era indicata data limita de 5 august. E corect???

    RăspundețiȘtergere
  6. Pâna la data de 5 august s-a putut inregistra la pretura. Pâna azi 4 septembrie s-a putut de scos certificat de certificat de vot de la locul de domiciliu pentru a putea vota la locul aflarii. Oricum, nu uita sa mergi maine la urne :)

    RăspundețiȘtergere